Tiedote 16.3.2016

Joroisten Musiikkipäivät uudisti brändinsä yhteistyössä Mainostoimisto HINKUn kanssa

Heinäkuussa 39. kertaa järjestettävä Joroisten Musiikkipäivät on uudistunut sekä sisältä että ulkoa. Musiikkipäivien brändiuudistuksen takana on Helsingissä ja Savonlinnassa toimiva Mainostoimisto HINKU yhteistyössä festivaalin taiteellisen johtajan Jan Hultinin kanssa.

Aiemmin pääasiassa klassiseen ja kamarimusiikkiin keskittyneellä Musiikkipäivillä kuullaan tänä vuonna myös rockia ja iskelmää, sillä esiintyjiksi on kiinnitetty muun muassa Ismo Alanko ja Paula Koivuniemi. Silti klassinen kamarimusiikki kartanokonsertteineen pysyy ohjelmiston keskiössä.

– Pyrkimyksenä on genrevalikoimaa lisäämällä puhutella laajempaa kohdeyleisöä, taiteellinen johtaja Jan Hultin sanoo.

Brändiuudistuksen tavoitteena onkin luoda entistä modernimpi, kiinnostavampi ja houkuttelevampi festivaali.

Musiikkipäivien visuaalisesta ilmeestä haluttiin tehdä raikkaampi ja dynaamisempi säilyttäen kuitenkin perinteikkään festivaalin tunnistettavuus. Vanhasta ilmeestä mukana pidettiin muun muassa nuottiavaimesta mukailtu tunnus.

Koska musiikki on festivaalin ydin, haluttiin se pitää myös visuaalisen ilmeen keskiössä. Uudistunut ilme kuvastaa musiikin voimaa ja tekee elämyksen näkyväksi. Festivaalin tämänvuotinen teema on ilma, joka näkyy myös ilmeen uudistuksessa.

– Perinteikkään festivaalin brändiuudistuksessa on onnistuttu sekä luomaan uutta että säilyttämään vanhaa, Hultin toteaa tyytyväisenä.

Palautteen perusteella brändiuudistus on ainutlaatuisten konserttimiljöiden kera jo nyt koettu onnistuneeksi, ja lipunmyynti on käynnistynyt hyvin. Uudistunut ilme on nähtävissä muun muassa verkko-osoitteessa www.joroinenmusicfestival.fi.

Lisätiedot:
Jan Hultin
Taiteellinen johtaja/Tuottaja
Joroisten Musiikkipäivät
0400 483578
jan.hultin@joroinenmusicfestival.fi